dimarts, 18 de desembre del 2012

SUMMERHILL, l'escola on es cultiva felicitat

A antropologia vam parlar sobre Summerhill, l'escola que va crear Alexandre Sutherland Neill. He pensat que estaria molt interessant dedicar una entrada al meu blog a l'escola Summerhill.

Summerhill és una escola anglesa fundada en 1921 per Alexander Sutherland Neill. És una de les pioneres dins del moviment de les Escoles democràtiques. Atén a nens d'educació primària i secundària. 
Una escola democràtica es caracteritza per dos principis bàsics: la possibilitat que els alumnes escullin si volen assistir a classe i la dinàmica de les assemblees, on tots participen, per decidir les normes de l'escola.



En el llibre Summerhill, Alexander Sutherland Neill, exposa el funcionament de l'escola progressista que ell va fundar i va ser coneguda a tot el món pel nom de Summerhill; simultàniament, presenta els principis que han inspirat aquest atrevit model educatiu. L'escola, defensa Neill, té com a funció primera guarir la infelicitat dels nens; Summerhill és el lloc on els nens són criats pensant en la felicitat.

En el primer capítol del llibre, Neill fa una descripció global de la vida quotidiana a l'escola; en els restants, tracta aspectes concrets com per exemple la necessitat de llibertat, el joc, l'obediència i la disciplina, el seu punt de vista sobre la sexualitat, la moral, els problemes dels pares, etc.



A Summerhill es conrea radicalment la llibertat. Això vol dir que les classes són d'assistència lliure, que s'atorga gran importància al joc, que en molts moments cadascú fa el que vol. El gran esdeveniment de la casa és l'assemblea general dels dissabtes on, amb igualtat de vot alumnes i professors,  prenen decisions importants per a la bona convivència. Acabada l'assemblea és fa un ball.

A Summerhill no hi ha notes, ni cap tipus de qualificació; premis i distincions són rebutjats perquè desvien el desenvolupament normal de la personalitat. Neill està convençut que el nen és innatament judiciós i realista. El nen té suficients recursos per fer-se ell mateix plenament persona, les interferències dels adults no són positives





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada