dimarts, 13 de novembre del 2012

13/11/12 Visita a l'escola Estel-Guinardó

Avui uns quants de la facultat hem anat a visitar l'escola Estel-Guinardó amb en Miquel Àngel Prats.
Ha sigut un experiència increïble, ja que quan ens hem trobat a la porta davant de l'escola, no ens havia cridar gaire l'atenció. Però un cop hem entrat ens ha canviat la perspectiva de l'escola per complet.
L'escola té una arquitectura molt curiosa. Està dividida en pisos amb un pati al centre. Al pis de abaix els de 5é i 6é, al segon els de 1er, 2on i 3er i dalt els petitons d'infantil.
Aquesta escola és caracteritza per que van ser els pioners de crear grups unitaris, es a dir, els nens de p3,p4 i p5 comparteixen classes i s'ajuden entre ells en alguns projectes o activitats de classe.

Existeix un període d'adaptació a l'escola durant el primer trimestre per els nens que venen de guarderies o de casa per adaptar-se a l'escola. D'aquesta manera, nens de p3,p4 i p5 que ja estan a l'escola ajuden als que venen nous a adaptar-s'hi.
Aquest mètode d'ajuda entre alumnes també està present a primària. Els nens de p5 comparteixen algunes classes amb els de primer de primària per que el canvi no sigui tant brusc per ells.

El que m'ha cridat més l'atenció és la força que hi ha entre Família i escola.
L'AMPA de l'escola col·labora molt amb l'escola i aporta a l'escola moltes oportunitats,
Hi ha mares i pares que col·laboren i participen amb els tallers de plàstica, i quan sorgeix una proposta, els pares hi son presents per dur-la a terme.
També hi ha les jornades dels pares, on els pares expliquen les seves professions als nens i un dia en que els pares comparteixen un dia d'escola amb els seus fills. Dinen amb ells i atenen a la classe amb ells.
Existeix una forta relació entre família i escola i això és el que fa que l'escola segueixi endavant dia a dia. Es podria dir que l'escola és com una gran família.

Un altre tema que cal destacar és que l'escola no utilitza llibres segons en quines assignatures com el medi. Els nens treballen per projectes i per treballs individuals. Els treballs individuals són els que potencien l'autonomia del nen. El professor apunta la feina a la pissarra i ells s'han d'organitzar sols per tenir-la acabada per el dia de l'entrega.

Què es necessita per un bon aprenentatge? La MOTIVACIÓ
La motivació fa que l'aprenentatge resulti més ric.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada